Safari en terugvlucht

13 december 2013 - Entabeni Game Reserve, Zuid-Afrika

Vroeg gewekt en begeleid naar het ontbijt nadat er eerst is gecontroleerd of de kust veilig is. Onze laatste gamedrive begint om 6 uur 's morgens want dan zijn de dieren nog redelijk actief. We zien weer hele kuddes dieren, met als hoogtepunt het aanschouwen van drie leeuwen die zich tegoed doen aan een gnoe met jong! De aanval en killing hebben we gemist maar weet niet of ik dat nou zo erg vind!!! Verder ook een bezoek aan de luxe Entabeni Hanglip Lodge voor inspectie. Deze lodges zijn zeer ruim en luxe ingericht en hebben fantastisch uitzicht. Met onze tented camp was trouwens ook niets mis hoor, alles erop en eraan, geef hier persoonlijk de voorkeur aan. Na de gamedrive nog een uitstekend ontbijt en we kunnen met een voldaan gevoel beginnen aan de terugrit naar de luchthaven van Johannesburg. Een bezoek aan de stad Pretoria vervalt i.v.m.het overlijden van Nelson Mandela. Men verwacht daar zoveel Zuid Afrikanen die afscheid willen nemen, zodat er geen doorkomen aan zal zijn.

In 6 dagen tijd stiekem nog meer dan 1500 km afgelegd en toch nog maar een zeer klein deel van dit immense en oh zo mooie land gezien.

1. Petra Geus:
    28 december 2013
    Vandaag heb ik de tijd genomen om je verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Wat een super gave, indrukwekkende reis heb je gemaakt. Het was leuk om via de reislogger (een beetje) deelgenoot te zijn van je reis naar Afrika en kennis te maken met de natuur, de dieren en de mensen op de foto's! Thanks!! Houd het vakantie gevoel maar lekker vast met een paar mooie foto's aan de muur:) Die zitten er zeker tussen! Groetjes